YouTube najpopularniejszym serwisem wideo
- Piotr Zalewski,
- 26.05.2006, godz. 10:18
YouTube to najczęściej odwiedzany w USA serwis z klipami wideo. Wyprzedza takich gigantów jak Google, Yahoo, AOL czy Microsoft. Tak wynika z najnowszych badań firmy Hitwise.
Wyszukiwarki wideo Yahoo (9,6%), MSN (9,2%), Google (6,5%) i AOL (4,3%) zajęły kolejne miejsca. W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze serwisy iFilm, Grouper Networks, Dailymotion oraz vSocial.com.
Pod względem ilości odsłon największy udział w rynku ma YouTube (54,15%), na drugim miejscu znajduje się Yahoo Video Search (19,23%), kolejne są MySpace Videos (15,13%) oraz Google Video Search (5,31%).
Intresujący jest fakt, że aż siedem z dziesięciu serwisów, opiera się na zawartości tworzonej przez użytkownika.
Hitwise podaje, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy ruch na stronach dziesięciu najpopularniejszych witryn wideo zwiększył się o 164%.
Badanie "Market share of video search sites" obejmuje rynek amerykański. Analizowano witryny umożliwiające wyszukiwanie klipów wideo.
Więcej: Hitwise