Trendy w płatnościach e-commerce w 2016 roku

Płatności online są coraz bardziej popularnym sposobem na regulowanie rachunków. Eksperci z DotPay przedstawili pięć kluczowych trendów w tego typu transakcjach, jakie dominować będą w bieżącym roku.

Zakupy i płatności online

Ich analiza opiera się częściowo na raporcie Gemius „Ecommerce w Polsce 2015”, z którego wynika, że niemal 37 z 55% Polaków robiących zakupy w sieci dokonuje ich podczas posługiwania się smartfonem lub tabletem, a 53% opłaca online swoje rachunki. Trend ten będzie wzrastał - klienci mają coraz większe zaufanie do płatności oraz rozwiązań oferowanych przez banki w trybie online. Jednym z pozytywnych aspektów takich transakcji są automatycznie generowane raporty, dzięki którym można sprawdzić wszystkie swoje przelewy. Klienci doceniają szybkość oraz wygodę płatności przez internet, a także takie praktyczne rzeczy jak np. zlecenia stałe.

Płatności ratalne i odroczone

Możliwość zakupu na raty z umową zawieraną przez internet, to w e-commerce nic nowego. Jak wskazują badania, klienci coraz chętniej korzystają z takiego rozwiązania. A nowym, upowszechniającym się coraz szybciej trendem, jest opcja dokonania płatności odroczonej, czyli zapłaceniu w określonym terminie po realizacji zamówienia. Na taką opcję decyduje się dużo sklepów walczących o nowych klientów. Jak podaje wspomniany raport, w 2015 roku płatności odroczone stanowiły ok. 4% transakcji.

Trendy w płatnościach e-commerce w 2016 roku

Płatności mobilne

Jak wspomniane zostało na początku tekstu, 37% społeczeństwa używa do zakupów online smartfonów lub tabletów. Urządzeń mobilnych przybywa i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić. Sprzedawcy muszą przystosować się do tej sytuacji, między innymi przez biblioteki i aplikacje mobilne, dzięki którym klienci mogą odwiedzać ich witryny sprzedażowe.

Płatności międzynarodowe

Możliwość płatności w różnych walutach to trend, który pojawił się dość niedawno, jednak coraz szybciej rozprzestrzenia. Sklepy i witryny oferujące przyjmowanie płatności w różnych walutach zdobywają wraz z każdą nowy rynek z milionami potencjalnych klientów.