Rekordowy rok dla e-reklamy

Pomimo tego że cały sektor reklamowy w Wielkiej Brytanii przeżywa chwile słabości, wydatki na internetowe formy promocji wciąż rosną. Z opublikowanego niedawno raportu PricewaterhouseCoopers oraz Interactive Advertising Bureau UK wynika, że w tym roku e-reklama będzie święcić największe w swej historii triumfy.

Wyniki raportu podał serwis Cyberatlas.com. Okazuje się, że branża reklamy internetowej ma się w Wielkiej Brytanii coraz lepiej. W drugim kwartale br. pobity został rekord – na e-promocję wydano 81,3 mln funtów (czyli prawie 540 mln zł). Oznacza to wzrost o 15,6% w porównaniu z pierwszym kwartałem br. – wtedy wydano na reklamę w Sieci 70,3 mln funtów (ok. 466 mln zł). Co ciekawe, w zestawieniu z drugim kwartałem ubiegłego roku wyniki obecnego okazały się lepsze aż o 79,9%.

Zdaniem IAB UK, tegoroczne wyniki z całego roku będą stanowiły dla sektora internetowego absolutny rekord.

Co ciekawe, IAB UK oraz PwC wskazują, że tendencja zwyżkowa w reklamie dotyczy w Wielkiej Brytanii wyłącznie Internetu. Cała branża reklamowa przeżywa lekki kryzys i ogólne wydatki na promocję maleją. Jedynym sektorem, który zwiększa swe przychody jest Internet. Coraz więcej firm decyduje się na przeprowadzenie kampanii promocyjnej w Sieci.

Jak zaznaczają autorzy raportu, brytyjski sektor e-reklamy zaobserwował pierwsze znaki poprawy w drugim kwartale 2002 roku. Wtedy to wyraźnie odczuć można było polepszenie na rynku, który zanotował najgorsze wyniki w czwartym kwartale 2000 roku.