Przegląd tygodnia 04.04 - 09.04

Waga wszystkich wydarzeń w ostatnich dniach była przyćmiona przez to najważniejsze i najsmutniejsze - śmierć Jana Pawła II. Pisaliśmy o reakcji na tę wiadomość internetowych podmiotów i samych internautów.

O natychmiastowej wręcz reakcji internetowych mediów na wiadomość o śmierci Papieża pisaliśmy w tekście "Odszedł Jan Paweł II". Czarne barwy to jednak nie wszystko. Wiele serwisów zdecydowało się na ograniczenie lub nawet wyeliminowanie reklam w tygodniu żałoby. W internecie powstało szereg inicjatyw, które swą kontynuację miały w rzeczywistości. W sieci powstały społeczności zjednoczone smutkiem czy wdzięcznością dla Jana Pawła II.

Wydarzenia w Watykanie miały szerszy wpływ na branże, niż można było przypuszczać - data otwarcia aukcyjnego serwisu eBay w Polsce została przesunięta o około dwa tygodnie.

Pod koniec tygodnia pojawiły się najnowsze, styczniowe wyniki Megapanelu. Wszystkie podmioty z pierwszej dwudziestki nadrobiły straty po grudniowych spadkach liczby użytkowników czy odsłon.

Wiadomo już, w jakiej sieci pojawi się portal Gery.pl. Po rozstaniu z AdClickiem serwis zostanie przejęty przez sieć ARBOmedia.

Interesująca jest wiadomość o pojawieniu się nowego brokera reklamy internetowej na polskim rynku. Został nim dotychczasowy broker reklamy zewnętrznej - Galposter. Na jego czele stanie Michał Dzienisz.

Po decyzji Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej nakazującej zapłacenie mniejszościowym udziałowcom Wirtualnej Polsce należności za ich akcje TP Internet zapowiada odwołania. Ewidentnie nie ma zamiaru podporządkować się tej decyzji.

Wiadomo, że Grupa Onet będzie chciała w tym roku uporządkować swój skład. Prawdopodobnie pozostaną w niej jedynie te podmioty, które prowadzą działalność internetową.

Osoby związane z internetową branżą mogą patrzeć optymistycznie w przyszłość. W Wielkiej Brytanii nakłady na reklamę w internecie po raz pierwszy przewyższyły wydatki na reklamy w radiu.

Zachęcamy do lektury!