Nie wiesz? Spytaj Samosię!
- Bożena Jaskowska,
- 08.09.2008, godz. 16:30
Najnowsza inicjatywa firmy o2.pl, Samosia.pl to serwis skierowany do kobiet i oparty na zasadzie "szybkie pytanie - szybka odpowiedź".
Promowany jako narzędzie "zamiast wyszukiwarki", społecznościowy serwis Samosia.pl pomóc ma kobietom (i nie tylko) w szybkim znalezieniu użytecznych informacji w 24 kategoriach (np. ciąża, ogród, businesswomen).
Czy do pracy chodzić w szpilkach, jak uniknąć efektu jojo, które imię wybrać dla dziewczynki, a jakie dla chłopca (a także szereg innych, których w Internet Standard cytować nie wypada) - to przykładowe pytania zadane przez społeczność serwisu Samosia.pl
Obecnie, dla wielu osób korzystających z internetu, problemem jest nadmiar informacji. Samosia.pl, dzięki połączeniu funkcji ekspresowej społeczności z typowym poradnikiem dla kobiet pozwala błyskawicznie uzyskać odpowiedź na nurtujące nas pytanie - powiedział Michał Brański, członek zarządu firmy o2.pl.
Wyrażenie swojej opinii oraz zwrócenie się o pomoc nie wymaga zalogowania. Odpowiedzi zaś mogą udzielać tylko zarejestrowani użytkownicy serwisu.
Obserwacja serwisu przez pierwsze godziny jego działalności wskazuje, iż najpopularniejszymi kategoriami są takie działy jak: dziecko, sex, tabletki, wesele i antykoncepcja. O wiele mniejsze zainteresowanie panuje m. in. w zakresie urody, fitnessu i medycyny estetycznej.
Serwis Samosia.pl wpisuje się w ostatnio modny i popularny kanon poradnikowy oparty na mechanizmach "Questions'n'Answers". Samosia.pl to ciekawy pomysł na poszerzenie obszaru "kobiecego" w ramach portalu o2, a jednocześnie zwiększenie ich aktywności. Z drugiej strony brakuje części stricte eksperckiej, kwalifikowanej - cześć taka pełni rolę uwiarygodniającą i jest odpowiedzią na potrzeby użytkowników szukających treści profesjonalnych.
W najbliższych tygodniach Grupa Onet również uruchomi przedsięwzięcie o charakterze poradnikowym bazującym na rozwiązaniach Q'n'A.