Microsoft na rynku CRM
- Agnieszka Madej,
- 28.02.2002, godz. 13:38
Firma zamierza wprowadzić do sprzedaży system CRM, usprawniający pracę działów sprzedaży w małych i średnich przedsiębiorstwach. Oprogramowanie przygotowywane przez Microsoft Great Plains pojawi się na rynku najprawdopodobniej w czwartym kwartale br.
W czwartym kwartale tego roku Microsoft zadebiutuje na rynku rozwiązań CRM. Ambicją producenta nie jest jednak konkurowanie z takimi gigantami jak Siebel. Produkt o nazwie Microsoft CRM przeznaczony będzie dla małych i średnich przedsiębiorstw. W produkcji systemu uczestniczą specjaliści przejętej za ponad 1 mld USD spółki Great Plains.
"System przeznaczony będzie dla klientów, których do tej pory nie było stać na rozwiązanie do zarządzania kontaktami z klientami oraz dla takich firm, które obawiały się skomplikowanego i długotrwałego wdrożenia rozwiązania CRM" - twierdzi David Thacher, odpowiedzialny za produkty CRM w Microsoft Great Plains.
Wprowadzenie oprogramowania Microsoft CRM jest konsekwencją przejęcia Great Plains i częścią strategii koncernu polegającej na rozszerzeniu portfolio produktów dla rynku korporacyjnego. Sprzedaż aplikacji i systemów operacyjnych przeznaczonych dla użytkowników indywidualnych spada z powodu mniejszego popytu na PC. Oprogramowanie Microsoft CRM, zgodne z architekturą .NET, działać będzie w oparciu o przeglądarkę internetową lub aplikację Exchange. Firma planuje także udostępniać firmom swój system CRM w modelu ASP.