Hit, którego nie ma
- Daniel Cieślak,
- 26.11.2001, godz. 07:00
W związku z wprowadzeniem aktywacji systemu Windows XP, Microsoft zaproponował domowym użytkownikom w USA software'owy "pakiet rodzinny". Miało to pozwolić im na instalowanie jednej kopii systemu na kilku domowych komputerach. Problem w tym, że ów pakietu w USA jest już niedostępny.
Zdalna aktywacja systemu miała zapobiegać instalowaniu nielegalnych kopii Windows XP (ta funkcja niejako "przywiązuje" wykupiony system do konkretnego komputera). Problem jednak w tym, że w USA wiele rodzin ma w domu kilka "pecetów" - nonsensem byłoby więc kupowanie w tej sytuacji kilku kopii stosunkowo drogiego oprogramowania. Stąd pomysł na wprowadzenie oferty promocyjnej. Cieszyła się ona bardzo dużą popularnością wśród nabywców Windows XP. No właśnie - "cieszyła" - bo koncernowi już wyczerpał się zapas promocyjnych kopii systemu.
"Zainteresowanie klientów znacznie przekroczyło nasze oczekiwania. Przez miesiąc od premiery nowego systemu sprzedaliśmy tyle promocyjnych licencji, ile zamierzaliśmy sprzedać w ciągu 90 dni. Staramy się zapanować nad sytuacją - rozpoczęliśmy już produkcję dodatkowych zestawów, które powinny trafić na rynek pod koniec miesiąca" mówi Mark Croft, przedstawciel Microsoftu.
Potencjalni nabywcy promocyjnych licencji narzekają na jeszcze jeden problem - promocja dotyczy jedynie kupowanych w sklepach, "pudełkowych" wersji systemu. Nie mogą więc korzystać z niej osoby kupujące nowy komputer z preinstalowanym systemem Windows XP.