Badanie chellonautów

Według badania przeprowadzonego przez GfK Polonia ponad połowa polskich użytkowników chello spędza w Internecie ponad 20 godzin tygodniowo. Ponadto jedna trzecia chellonautów kupuje w sklepach internetowych.

Badanie przeprowadzono wśród 192 użytkowników usługi w Warszawie i Krakowie. Szerokopasmowy dostep do Internetu jest przez chello oferowany od roku. Jako główny powód zakupu chello, 91% ankietowanych wskazało możliwość nieograniczonego dostępu do Internetu przy stałej opłacie miesięcznej.

96% polskich użytkowników chello łączy się z Internetem codziennie lub prawie codziennie. Prawie dwie trzecie z nich dokonuje ponad 5 połączeń dziennie. Najczęściej spotykane formy korzystania z szerokopasmowej sieci to korespondencja elektroniczna, przeglądanie stron WWW, ściąganie

i wysyłanie dużych ilości danych i plików oraz przeszukiwanie zasobów sieci. Połowa użytkowników chello spędza w Sieci przynajmniej 20 godzin tygodniowo. Użytkownicy korzystają także z dodatkowych usług dostarczanych przez chello. 85% z nich wykorzystuje bezpłatną skrzynkę pocztową. Ponadto 7% abonentów założyło na serwerze chello swoje strony www.

Według badań przeprowadzonych przez chello w Europie, szerokopasmowy dostęp zmienia zachowania użytkowników. Użytkownik Internetu szerokopasmowego spędza w Internecie średnio dwa razy więcej czasu (72 godziny miesięcznie) niż osoby łączące się przez modem. Abonenci chello na świecie łącza się z Internetem średnio 116 razy w miesiącu. W tym samym czasie osoby korzystające z modemów dokonują 68 połączeń. Użytkownicy szerokopasmowego chello wydają prawie dwa razy więcej w sklepach internetowych (471 EUR przez pół roku, w porównaniu do 283 przy połączeniu dial-up).

Ponad 1/3 polskich użytkowników chello dokonuje elektronicznych zakupów. Najczęściej kupują książki (51% zakupów), płyty i inne produkty muzyczne (34%). Typowy użytkownik chello w Polsce jest mężczyzną (93%) w wieku do 35 lat (66%). Większość ma wykształcenie uniwersyteckie lub jest w trakcie studiów. Prawie dwie trzecie pracuje zawodowo, 25% nadal się uczy. Surfowanie w Internecie jest najczęstszym sposobem spędzania wolnego czasu dla 87% użytkowników chello.