5,8 mld USD z 71 mld USD na reklamę w internecie

Wydatki na reklamę internetową w Stanach Zjednoczonych wzrosły w stosunku do ubiegłego roku o 26%. Największy wzrost odnotowały reklamy związane z wyszukiwaniem, choć ich udział w rynku pozostał na poziomie 40%.

Dane pochodzą z wciąż nieopublikowanego raportu IAB, przygotowanego przez PricewaterhouseCoopers. Jego fragmenty zostały ujawnione w czasie poniedziałkowej konferencji poświęconej marketingowi.

Na reklamę w wyszukiwarkach firmy przeznaczyły 2,3 mld USD w porównaniu do 1,8 mld USD rok temu, czyli o 26%. Wzrosły też wydatki na reklamy graficzne o około 20%.

W Stanach Zjednoczonych w pierwszym półroczu bieżącego roku na reklamę internetową reklamodawcy przeznaczyli 5,8 mld USD. Cały rynek reklamy według TNS Media Intelligence jest tam wart około 71 mld USD, internet ma więc w nim wciąż stosunkowo niski udział - około 8%. Przypomnijmy, że w Polsce udział wydatków na reklamę internetową w pierwszej połowie br. przekroczył 3%.