1000 najpopularniejszych stron internetowych - wrzesień 2010 r.

Google udostępniło kolejne zestawienie najchętniej odwiedzanych stron WWW na świecie. We wrześniu, najpopularniejszy był serwis społecznościowy Facebook z liczbą 600 milionów unikalnych użytkowników. W pierwszej piątce, miejsce znalazły też strony YouTube, Yahoo, Live.com i Wikipedia.

Korporacja wykorzystuje w badaniu narzędzie Ad Planner, a wyniki przedstawione są w prosty sposób - prezentując nazwę i kategorię strony, liczbę UU (unique users), zasięg, łączna liczbę wyświetleń strony i rubryczkę "czy ma reklamę?".

Facebook zdobył 600 milionów UU, pokonując o ponad 100 mln serwisy, takie jak YouTube (490 mln) i Yahoo (450 mln). W pierwszej "50" znalazło się pięć stron, które nie wyświetlają reklam: Wikipedia (300 mln, 5 miejsce), wyszukiwarka Soso (74 mln, 20 miejsce), serwis wideo Tudou (50 mln, 28 miejsce), portal Hao123 (38 mln, 40 miejsce) i brazylijska wersja serwisu społecznościowego Orkut (38 mln, 44 miejsce).

W pierwszej "100" znalazło się 16 portali, 12 wyszukiwarek, 7 serwisów społecznościowych i 6 serwisów wideo. Facebook znacznie przebił wszystkie strony w całkowitej liczbie wyświetleń. Różne podstrony serwisu wyświetlano we wrześniu 680 miliardów razy, czyli o wiele więcej niż łączna liczba wyświetleń wszystkich pozostałych stron z pierwszej dziesiątki.

Wśród polskich serwisów najwyżej znalazł się FilesTube - wyszukiwarka plików z RapidShare i MegaUpload. Polski silnik wyszukiwania wykorzystały 23 miliony unikalnych użytkowników (89 miejsce). Wśród portali w języku polskich najwyżej znalazły się Onet.pl (11 mln, 231 miejsce), Wirtualna Polska (11 mln, 251 miejsce) i Allegro (10 mln, 283 miejsce).

Google wciąż ma problemy z poprawnym indeksowaniem nk.pl, która po zmianie domeny znikła z rankingu 1000 najpopularniejszych. Wśród polskich stron, wymienić można jeszcze portal Interia (559 miejsce) i serwis Gazety Wyborczej (570 miejsce).

Zestawienie dostępne jest na stronie "The 1000 most-visited sites on the web".