Wydatki na e-reklamę: wrzesień był najlepszy!
- Anna Meller,
- 10.12.2004, godz. 12:42
Trend wzrostowy w budżetach na reklamę internetową można było obserwować przez cały 2004 rok, jednakże wrzesień przewyższył oczekiwania wszystkich - wskazuje najnowszy raport AdZone Research dotyczący e-rynku w USA.
W Stanach Zjednoczonych na promocję w sieci wydano we wrześniu 696,2 mln USD. Najwięcej na e-reklamę przeznaczyły firmy za sektora finansowego i technologicznego.
AdZone Research wskazuje, że tegoroczne wydatki na reklamę internetową w USA wyniosą ok. 6,25 mld USD. To o prawie 12% więcej niż wskazuje TNS Media Intelligence/CMR w swoim raporcie.
Do firm, których internetowe budżety są najwyższe, należą: Dell, HP oraz IBM. Te trzy spółki wydały na e-promocję 181,4 mln we wrześniu br.
AdZone Research monitoruje ponad 1,7 tys. stron internetowych pod kątem ilości reklam na nich prezentowanych oraz zachowań użytkowników. Firma bada m.in. ilość i częstotliwość "kliknięć" w e-reklamy.