W Japonii wzrosła sprzedaż notebooków

Stowarzyszenie Rozwoju Japońskiego Przemysłu Elektronicznego JEIDA podało, że w Japonii od kwietnia do czerwca sprzedaż komputerów osobistych wzrosła o 35 procent. W tym czasie sprzedano imponującą ich liczbę: 2,74 miliona sztuk.

Wszyscy są tym zaskoczeni. Przedstawiciele JEIDA na początku roku opracowali plan sprzedaży, ale nie wzięli pod uwagę, że w okresie wiosennym popularność wśród indywidualnych użytkowników zyskają notebooki. Ich sprzedaż po raz pierwszy była zdecydowanie wyższa niż tradycyjnych komputerów stacjonarnych – wzrosła o 41 procent, a stacjonarnych jedynie o 29 procent.

W ubiegłym kwartale sprzedano 1,362 mln notebooków, w tym kwartale – 1,377mln.

Jak podał Reuters, według Instytutu Badań Multimediów pod względem udziału w rynku prowadzi NEC Corp (25,3 procent), Fujitsu (20,6 procent), IBM Japan (9,0 procent), Toshiba (7,3 procent) i Sony Corp (5,4 procent).