USA: 150 milionów internautów!
- Anna Meller,
- 23.10.2003, godz. 11:19
Amerykańscy internauci rosną w siłę. We wrześniu ich liczba wyniosła 150 mln, co jest rekordowym wynikiem w całej historii badań użytkowników Sieci, prowadzonych przez comScore Media Metrix. Najczęściej odwiedzano trzy portale: MSN, AOL oraz Yahoo!
Czas korzystania z Sieci we wrześniu zwiększył się w Stanach Zjednoczonych o 3% w porównaniu z wynikami z sierpnia. Wzrost spowodowany jest głównie powrotem uczniów do szkół i na uczelnie, skąd korzystają z Internetu.
Nieznacznie zmniejszył się czas używania Sieci w domu. Natomiast aż o 38% wzrosła liczba minut poświęconych na buszowanie w Internecie na uczelni. Lekki przyrost nastąpił również w czasie surfowania w pracy.
Najwięcej internautów przyciągają wciąż trzy, narodowe portale. We wrześniowym rankingu witryn pojawiły się jednak interesujące przetasowania. W momencie uruchomienia przez firmę Verisign witryny SiteFinder, która pomagała w odnalezieniu źle wpisanej nazwy domeny liczba unikalnych użytkowników odwiedzających strony należące do firmy wzrosła o 540%. W ten sposób w rankingu z 135 miejsca w sierpniu Verisign znalazła się na 11 pozycji. Znaczący, ale nie aż tak spektakularny skok (jedynie o 15 miejsc w górę) zrobiła również NFL Internet Group, zajmując 34 miejsce. Związane jest to z początkiem sezonu piłkarskiego i zmaganiami narodowej ligi futbolowej.
W kategorii witryn największą zmianę zanotowała grupa związana ze sprzedażą żywności. Liczba unikalnych użytkowników odwiedzających takie strony zwiększyła się o 17%. Ogółem we wrześniu ta kategoria przyciągnęła 9,7 mln odwiedzających. 10% podwyżkę zanotowały również witryny poświęcone pogodzie. Internauci ze wzmożonym zainteresowaniem śledzili przebieg huraganu Isabel. W tym celu odwiedzali również stronę Departamentu Handlu, gdzie informacje dotyczące zbliżających się sztormów publikuje National Oceanic and Atmospheric Administration.Wzrost o 5% zanotowały witryny związane z handlem online. Podobny skok w liczbie odwiedzających dotyczył branży muzycznej. Przeważająca grupa użytkowników interesowała się podstroną muzyczną AOL, gdzie znajdowały się informacje z koncertu Dave Matthews Band, który odbył się pod patronatem AOL.
W wrześniu zwiększony ruch odnotowały także witryny edukacyjne: Reference.com, Encyclopaedia Britannica a także Family Education Network. W ten sposób uczniowie i studenci zaznaczyli swój powrót do szkół.
ComScore Media Metrix prowadzi comiesięczne badania amerykańskich internautów. Ustala przede wszystkim demograficzną strukturę użytkowników Sieci oraz preferencje korzystających.