RTB House – nowa marka na rynku reklamy online

Na rynek wchodzi nowa marka specjalizująca się w zakupie reklam w modelu Real-Time Bidding (RTB) – RTB House. Utworzenie spółki to efekt dynamicznego rozwoju zespołu zajmującego się RTB w Grupie AdPilot, któremu w ciągu roku udało się pozyskać kilkuset klientów na 26 rynkach Europy, Azji oraz Afryki Północnej.

Informacja prasowa: RTB House

RTB House, jako jedna z nielicznych firm na świecie opracowała i wdrożyła własną technologię zakupu reklam w modelu Real-Time Bidding (RTB) – systemie, w którym podmioty w czasie rzeczywistym biorą udział w aukcjach powierzchni reklamowych. Z uwagi na to, że każda odsłona reklamowa jest licytowana niezależnie, a decyzje muszą być podejmowane w milisekundach, platformy RTB pod kątem skomplikowania często porównywane są do nowoczesnych systemów wykorzystywanych na rynkach finansowych. W skład autorskiego rozwiązania wchodzi: platforma i algorytmy umożliwiające udział w aukcjach powierzchni reklamowej w czasie rzeczywistym (DSP) oraz narzędzia do optymalizacji, rekomendacji i dynamicznego tworzenia kreacji reklamowych online. RTB House dla swoich klientów realizuje kampanie bazujące na retargetingu personalizowanym, czyli precyzyjnym doborze przekazu reklamowego do profilu internautów. Firmą zarządzają: Robert Dyczkowski, pełniący funkcję prezesa zarządu, Bartłomiej Romański, odpowiedzialny za obszar technologii oraz Daniel Surmacz, zarządzający działaniami biznesowymi.

Jak podkreśla Daniel Surmacz, odpowiedzialny za rozwój biznesu, kilkanaście miesięcy intensywnej pracy przyniosło efekt w postaci wysoce wyspecjalizowanego zespołu, gotowego na dalszy organiczny rozwój. – W niespełna rok zatrudniliśmy ponad 70 osób i nadal rekrutujemy specjalistów w dziedzinie IT oraz biznesu. Pozyskaliśmy również kilkuset klientów z całego świata. Uznaliśmy, że to doskonały moment by się usamodzielnić, dlatego stworzyliśmy niezależną markę, która – w oparciu o doświadczenie i wiedzę zespołu zajmującego się do tej pory RTB w ramach Grupy AdPilot – będzie pracowała nad rozwiązaniami skrojonymi na miarę dynamicznie zmieniających się potrzeb firm działających online – dodaje Surmacz.

RTB House realizuje obecnie blisko 350 kampanii reklamowych. Firma działa na 26 rynkach Europy, Azji oraz Afryki Północnej, w tym m.in.: w Polsce, Francji, Niemczech, Rosji, Bułgarii, Czechach, Szwecji, Hiszpanii, Turcji, Maroko czy Holandii.

– W krótkim czasie osiągnęliśmy pozycję jednej z wiodących firm branży RTB w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Prężnie działamy także na rzecz zwiększenia naszego zasięgu o kolejne kraje Europy Zachodniej. W najbliższym czasie skupimy się na rozwiązaniach dedykowanych innym niż e-commerce sektorom rynku, które zaprezentujemy zarówno polskim, jak i zagranicznym klientom. Chcemy pokazać, że retargeting personalizowany może przynieść korzyści reklamodawcom właściwe z każdej branży – podsumowuje Robert Dyczkowski, prezes zarządu RTB House.

Według prognoz eMarketera, w bieżącym roku wartość reklam sprzedanych w modelu RTB w USA wyniesie 3,34 mld dolarów, a w 2017 roku będzie to już 8,69 mld dolarów. (www.emarketer.com). Mimo że w Polsce wartość rynku RTB jest nadal znacznie niższa, ta część branży reklamowej dynamicznie się rozwija. Przewiduje się, że wydatki na zakup przestrzeni w modelu RTB wzrosną w ciągu najbliższych lat nawet kilkudziesięciokrotnie.