Nie chcą widzieć rachunków

Ponad dwie trzecie amerykańskich konsumentów nie chce płacić za żadne usługi w Internecie, w tym takie jak poczta elektroniczna, instant messaging, czy wymiana plików. Według badania Jupiter Media Metrix, użytkownicy byliby bardziej skłonni płacić za usługi i zawartość, gdyby opłata była ukryta np. w abonamencie płaconym ISP.

Badanie przeprowadzone przez Jupiter Media Metrix dowodzi ponadto, że opór internautów wobec płatności za usługi jest większy niż opór wobec planów wprowadzenia płatności za dostęp do zawartości. Za usługi nie chce płacić 69% respondentów JMM, za dostęp do zawartości – 63%. 12% ankietowanych jest skłonnych zapłacić za rozbudowane usługi poczty elektronicznej, około 8% - za dostęp do serwisów z ofertami pracy, a 6% za serwisy IM czy wymiany plików. Tylko 2% byłoby skłonnych płacić za dostęp do usług towarzyskich jak np. serwisów kojarzących pary.

Użytkownicy byliby natomiast skłonni płacić za usługi w ramach opłaty dla ISP (47%) lub portalu (16%). Wniosek jaki przedstawili analitycy JMM jest taki, że twórcy zawartości i dostawcy usług powinni włączać swoje produkty do szerszej oferty abonamentowej, przy czym wysokość opłaty za taki pakiet nie powinna przekraczać 30 USD rocznie.