Megapanel, listopad 2010 - serwisy tematyczne

Przedstawiamy wyniki drugiej części badania Megapanel PBI/Gemius, pokazujące popularność serwisów tematycznych w listopadzie 2010 roku. Sprawdźcie, które witryny zyskują popularność w Polsce.

Kolejny Megapanel to wiele ciekawych zmian w polskiej sieci. Poza pościgiem Facebooka za NK.pl, który szerzej opisywaliśmy w pierwszej części wyników, na uwagę zasługuję duży sukces Money.pl.

Megapanel, listopad 2010 - połowa internautów na Facebooku

Portal finansowy, będący niegdyś nawet liderem w kategorii "Biznes, finanse, prawo", wrócił na drugą pozycję, wyprzedzając serwisy biznesowe z grupy Wirtualna Polska.

Kategoria: Biznes, finanse, prawo

W listopadzie 2010, do Money.pl korzystało 3 mln 234 tysiące użytkowników. To o pół miliona więcej niż miesiąc wcześniej. Zasięg traci grupa Puls Biznesu, którą wyprzedził m.in. nowy w zestawieniu serwis Praca-zarabianie.com.

Kategoria: Budownictwo i nieruchomości

Serwisy zaliczane do tej kategorii należące do Grupy Gazeta.pl i Grupy Murator przewodzą w kategorii "Budownictwo i nieruchomości". Większość stron w zestawieniu zyskała użytkowników i zasięg, potwierdzając dobrą koniunkturę na rynku nieruchomości. Serwisy Polskapresse nieznacznie straciły zasięg, co spowodowało spadek o 2 pozycje w zestawieniu z 4 lokaty w październiku na 6 w listopadzie.

Kategoria: E-commerce

Serwisy grupy Allegro przewodzą stawce e-commerce, pod względem liczby odsłon, w ogólnym rankingu wyprzedzając nawet Onet i Wirtualną Polskę. Świetnie rozwija się Groupon, który ma już 2 mln 629 tysięcy użytkowników, niebezpiecznie zbliżając się do serwisu Nokaut.pl. W środkowej części stawki, prawie 450 tys. użytkowników więcej niż miesiąc temu zanotowały serwisy grupy Wirtualna Polska. Spory wzrost użytkowników, bo o 357 tys. zanotowała porównywarka okazje.info.pl, czemu zawdzięcza awans na 4 pozycję w zestawieniu z 6.