Marketerzy coraz bardziej lubią mikroblogi

Ponad połowa firm z listy Fortune 100 ma swoje konta na Twitterze, podczas gdy na Facebooku niespełna jedna trzecia - wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę Burson-Marsteller.

Z badania pt. "Social media use by Fortune 100 Companies" przeprowadzonego przez firmę Burson-Marsteller wynika, że mikroblogging staje się coraz bardziej popularnym narzędziem komunikacji marketingowej wśród największych firm.

Okazało się, że aż 54% firm uwzględnionych na liście Fortune 100 posiada swe konto na Twitterze, podczas gdy z Facebooka korzysta 29% podmiotów. Co trzecia firma (32%) prowadzi korporacyjnego bloga. Z badania wynika także, że firmy najczęściej wykorzystują jeden (21%) lub dwa (22%) kanały komunikacji (zazwyczaj firmowy blog w połączeniu z Twitterem), trzy kanały równocześnie stosuje 17% przedsiębiorstw. Cztery na dziesięć firm nie używa jednak żadnego z wymienionych narzędzi społecznościowych.

"Ćwierkające" firmy wykorzystują Twittera przede wszystkim w celach informacyjnych, a także obsługi klienta, promocji marketingowej oraz w działaniach rekrutacyjnych.

Z innych badań (Email Data Source, lipiec 2009) wynika, że Twitter pokonuje Facebooka również w obszarze e-mail marketingu. Począwszy od marca 2009 kampanie e-mailowe monitorowane przez Email Data Source zawierają więcej linków do Twittera niż do Facebooka i przewaga ta stopniowo coraz bardziej się zwiększa.

Polskie firmy bardzo powoli przekonują się do włączenia kanałów mikroblogowych do swej komunikacji marketingowej. I zdecydowanie aktywniej działają w tym obszarze gracze e-biznesu (np. mbank, istore.pl, skarpetkowo.pl, structus.pl, KrainaHerbaty.pl oraz wiele agencji interaktywnych). W czerwcu 2009 r. agencja Momentum Worldwide oraz spółka Gadu-Gadu Network (właściciel serwisu Blip.pl) nawiązały współpracę, której celem jest promowanie mikroblogowej formy komunikacji w komunikacji marketingowej i kreacji wizerunku oraz budowy marki. W sierpniu firma Netguru (twórca Flaker.pl) ogłosiła rozpoczęcie projektu Shopping 2.0 i wprowadzenie nowej usługi mikroblogowej adresowanej do podmiotów e-commerce. Być może te działania już w najbliższym czasie przyniosą efekty podobne do tych, jakie obserwujemy za Oceanem.

Źródło: http://www.emarketer.com