Listopadowy ranking serwisów tematycznych
- Artur Małek,
- 23.01.2009, godz. 15:50
Osoby zainteresowane "czterema kątami" lub też własnym "m" częściej korzystają z serwisów tworzących grupę Murator, niż z internetowej oferty Gazeta.pl. Murator zajmuje pozycję lidera w kategorii "budownictwo i nieruchomości", a rzesza jego użytkowników zwiększa się do 1 mln. INTERIA.pl wiedzie prym pod względem serwisów technologicznych. Tempo rozwoju zwiększa Gazeta.pl, której serwisy motoryzacyjne zaliczają piątą lokatę w swojej kategorii. Jednocześnie z kategorii motoryzacja znika grupa Trader ...
Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem najpopularniejszych witryn w Polsce. Ranking stworzony został na podstawie badania Megapanel PBI/Gemius.
KATEGORIA INFORMACJE, PUBLICYSTYKA, MEDIA
Polacy coraz częściej używają internetu w celu znalezienia informacji o znajomych, pracownikach czy kontrahentach. Świadczyć może o tym wzrost znaczenia witryny Kto-kogo.pl, poprzez którą można znaleźć dane o internautach. W listopadzie Kto-kogo.pl awansuje z 15. na 11 miejsce, zdobywając tym samym 1,5 punktu procentowego zasięgu.
W górę, bo z 10. na 8., wspięła się grupa Axel Springer.
Istotny spadek zasięgu zanotował natomiast TVP - informacje. W listopadzie TVP ma 3 punkty procentowe zasięgu mniej niż w październiku, co oznacza dla niej spadek z 8. na 10. pozycję.
KATEGORIA KULTURA I ROZRYWKA
Ok. 2 punkty procentowe zasięgu w kategorii "kultura i rozrywka" traci Onet.pl.
Kolejny miesiąc z rzędu, aczkolwiek dosyć powoli, buduje zasięg Pino.pl. Przypomnijmy, że a w listopadzie struktury sprzedaży serwisu wzmocnił Piotr Winiarz, obejmując stanowisko dyrektora ds. sprzedaży. Czyżby Pino.pl raz jeszcze będzie starało się wywalczyć swoją część rynku on-line?
KATEGORIA MAPY I LOKALIZATORY
W tym miesiącu ranking skupiający najpopularniejsze w Polsce mapy i lokalizatory, został uszczuplony do 12 pozycji.