Kupowali w Yahoo! i MSN

E-klienci nie zawiedli w okresie przedświątecznym. Wstępne informacje napływające od największych internetowych detalistów, wskazują, że uzyskane wyniki będą co najmniej tak dobre jak wcześniejsze prognozy.

Przedstawiciele Yahoo! poinformowali, że wielkość sprzedaży na witrynach e-commerce-owych portalu w okresie przedświątecznym wzrosła w porównaniu z ubiegłorocznym okresem wielkich zakupów o 86%. Podobne wieści nadeszły z Microsoftu, którego portal MSN odnotował wzrost przedświątecznej sprzedaży o 56%, w stosunku do ub. roku.

Użytkownicy Yahoo! wydali w IV kwartale br. w sieci, jak podają przedstawiciele portalu, 10,3 mld USD. MSN przedstawiło z kolei dane, według których jego użytkownicy wydali w okresie przedświątecznym 5,6 mld USD. Dane dotyczą sprzedaży na stronach portali i innych stronach w Sieci.

Te pomyślne wiadomości spowodowały wzrost notowań obu firm. Zyskali także inni internetowi sprzedawcy, np. Amazon aż 13%, pomimo że firma nie wydała żadnych świątecznych informacji o wielkości sprzedaży. Ze wstępnych informacji zebranych przez comScore wynika, że w odróżnieniu od „tradycyjnych„ sprzedawców, internetowi detaliści uzyskali w okresie przedświątecznym wyniki zgodne z przewidywaniami lub nawet lepsze.