Klient pocztowy Microsoft będzie wyświetlał reklamy
- Piotr Zalewski,
- 05.06.2006, godz. 13:27
Microsoft do nowej aplikacji pocztowej Windows Live Mail Desktop wprowadza reklamy kontekstowe.
Windows Live Mail Desktop to klient nowej usługi pocztowej Windows Live Mail. Program umożliwia zarządzanie pocztą również w trybie offline. Firma wprowadziła do niego wyszukiwarkę Active Search.
Active Search umożliwia szybkie i wygodne wyszukiwanie w treści wiadomości. Wyszukiwarka przy okazji podaje użytkownikowi najciekawsze linki związane z wyszukiwanym słowem, a także wyświetla odnośniki sponsorowane i reklamy graficzne.
Reklamodawcy będą mogli zamieszczać reklamy za pomocą systemu Microsoft adCenter.
Active Search można w każdej chwili wyłączyć. Microsoft zapewnia również, że silnik przeszukujący treść wiadomości dba o prywatność użytkowników i nie wysyła poufnych danych do reklamodawców.
Usługa jest na razie testowana przez grupę beta testerów w USA.
Windows Live Mail Desktop wzoruje się na poczcie Gmail Google, w której wyświetlają się reklamy powiązane z treścią wiadomości. Microsoft zrobił jednak krok dalej i zdecydował się na wyświetlanie reklam kontekstowych w kliencie pocztowym.
Więcej: Blog Microsoft Live Mail Beta