IAB określi standardy

Internet Advertising Bureau (IAB) planuje stworzenie standardów pomiaru efektywności reklamy internetowej, w celu uczynienia jej medium bardziej wiarygodnym i atrakcyjnym dla reklamodawców.

Nowy standard, który chce zaproponować IAB, w skład której wchodzą przedstawiciele Yahoo!, AOL TW i MSN ma na celu dokładniejszy pomiar ruchu na stronach internetowych. Do wprowadzenia standardów i poszukiwania rekomendacji dla e-reklamy skłania IAB znaczący spadek wartości tego rynku. Według danych IAB w trzecim kwartale ub. roku wielkość przychodów z reklamy online spadła o 9%.

Wielu internetowych wydawców zlicza w statystykach sztuczny ruch generowany przez „roboty” indeksujące strony www. Według zamyłu IAB, powstać miałaby centralna lista „robotów”, która umożliwi filtrowanie statystyk ze sztucznych odsłon. Standardy mają ponadto m.in. określać, w jakim czasie – licząc od chwili wywołania do momentu jej pojawienia się na ekranie przed użytkownikiem – reklama powinna być dostarczona, przy czym zliczenie jej odsłony powinno odbywać się „możliwie jak najpóźniej”.

Według prezesa IAB, Grega Stuarta, ustanowienie i upowszechnienie nowych standardów sprawi zniwelowanie o 50 do 70% różnic w wynikach raportowanych przez agencje i wydawców.