E-biznes z pudełka

Neuron-IT chce w ciągu roku sprzedać 1000 pudełek z oprogramowaniem do budowy sklepu interentowego easySHOP. System i sprzedaż jest zintegrowana z pasażem internetowym Onet.pl oraz usługą autoryzacji transakcji on-line w eCard.

W ciągu roku Neuron-IT chce sprzedać małym i średnim firmom w Polsce 1000 pudełek z oprogramowaniem do tworzenia i zarządzania sklepem internetowym. Klientom EasyShopu oferowany jest ponadto na specjalnych warunkach pakiet usług hostingowych i reklamowych od Onetu oraz autoryzacyjnych od eCard-u.

EasySHOP jest zintegrowany z pasażem Onet.pl oraz usługą autoryzacyjną e-Card. Dzięki umowie o współpracy pomiędzy firmami, roczny koszt funkcjonowania sklepu wynieść ma około 3 tys. zł. Składają się na to koszty licencji easySHOP (1250 zł), hostingu (375 zł), aktywacji usługi eCard-u (300 zł) oraz abonamentu w tym centrum autoryzacyjnym (1188 zł). Ponadto nowy sklep otrzymuje pakiet reklamowy w Onecie o wartości 500 zł za darmo. Według przedstawionych przez Neutron-IT symulacji koszt skorzystania z pakietu jest niższy o połowę od porównywalnego rozwiązania, jakie może zaoferować provider i dziesięciokrotnie tańszy od prowadzenia sklepu w oparciu o licencję i rozwiązanie zachodnie ( w pierwszym roku działania sklepu).

„Chcemy do naszego rozwiązania przekonywać małe i średnie firmy, które jeszcze nie zaistniały w Internecie – stąd prostota obsługi i instalacji naszego sklepu. Jeśli stać je na zakup oprogramowania księgowego, pora by zastanowiły się nad rozpoczęciem handlu także w Sieci” – powiedział Michał Jakubowski, prezes Neutron-IT. Pozyskanie klientów przez easySHOP oznaczałoby także zastrzyk świeżej krwi dla pasażu internetowego Onetu. „Obecnie mamy 60 sklepów zamieszczających ofertę produktową w pasażu, w tym wszystkich najważniejszych graczy na rynku. Do końca roku chcielibyśmy mieć ofertę około 20% polskich sklepów internetowych” – powiedział Miłosz Łyczakowski reprezentujący pasaż Onetu. Przedstawiciel pasażu odniósł się w tej wypowiedzi do podanej przez I-Metrię liczby około 800 działających w Polsce e-sklepów. Nie wiadomo, jak sytuację zmieni pojawienie się oferty easySHOP-a. W praktyce wszyscy jego klienci stają się uczestnikami pasażu, który pobiera jedynie prowizję od sprzedaży. „Na pewno nie grozi nam los Vendi – w odróżnieniu od tamtego pasażu po prostu mamy ruch i przychody, które pozwalają nam finansować bieżącą działalność” – stwierdził Miłosz Łyczakowski.

Wielkie plany Neutron-IT w zakresie liczby sprzedanego oprogramowania wspierać ma przede wszystkim poprzez swoją sieć dilerską firma MSM, producent oprogramowania finansowo – księgowego dla małych i średnich firm - RAKS. Sieć obejmuje około 100 partnerów, MSM ma także polecać easySHOP około 10 tysiącom swoich klientów. Michał Jakubowski z Neutron-IT powiedział także o planach sprzedaży rozwiązania w podobnej, pakietowej formie na rynkach Europy Środkowej, we współpracy z miejscowymi partnerami. Rozmowy w tym względzie prowadzone są w Rumunii i Rosji.