Citeam: Allegro w świecie zakupów grupowych

Allegro, największy serwis aukcyjny w Polsce, postanowił wejść na rynek zakupów grupowych. Firma uruchomiła serwis Citeam.pl, który ma rywalizować o pozycję lidera w tym sektorze. Jako swoje atuty wymienia bogatą ofertę i najniższe prowizje dla sprzedawców.

Wczoraj pisaliśmy o tym, że serwis Cuppon.pl pozyskał inwestora i zmierza do szybkiego rozwoju. Nie obawiają się konkurencji z dominującym Grouponem i innymi serwisami, a na rynku widzą miejsce dla kilku przedsięwzięć tego typu. Inwestorzy zdają się dostrzegać w ciągle rozwijającym się rynku bardzo duży potencjał.

Również Grupa Allegro postanowiła założyć serwis zakupów grupowych, który prezentuje oferty różnorodnych produktów i usług w cenach obniżonych przynajmniej o 50 procent. Serwis, podobnie jak inne tego typu, pobiera prowizję od usługodawców tylko jeśli ich produkt został sprzedany.

Tu właśnie swoją przewagę upatruje Citeam.pl, który, jak podaje w informacji prasowej, pobiera najniższe prowizje na rynku, w wysokości 10 procent (Groupon pobiera od 30 do 50 proc.). Innym atutem ma być atrakcyjna oferta. Na razie serwis jest na rynku dopiero jeden dzień i oferuje usługi restauracji, salonów kosmetycznych, kursy tańca itp..

W Citeam.pl można na razie skorzystać z ofert przeznaczonych dla Warszawy, Poznania, Wrocławia, Krakowa, Trójmiasta i Katowic. W niedalekiej przyszłości pojawią się również oferty dedykowane dla innych miast. Dostępne są też kupony możliwe do zrealizowania w całym kraju.

Grupa Allegro podaje, że skupia 12,5 mln użytkowników, którzy stanowią potencjalna grupę klientów nowego serwisu. Firma cytuje wyniki badań PBI mówiące, że z zakupów grupowych skorzystało już 3,2 mln Polaków i spodziewa się, że liczba ta znacznie wzrośnie wraz ze startem Citeam.pl.