Badanie wydatków reklamowych w Sieci

Expert Monitor oraz I-Metria będą współpracować w zakresie monitoringu reklamy internetowej w Polsce. Dane na temat wydatków reklamowych w Sieci dostępne będą od połowy lutego przyszłego roku.

Dane na temat reklamy interentowej pochodzić będą z panelu badawczego I-metrii. Obecnie obejmuje on 2000 użytkowników domowych, firma przygotowuje ponadto panel z udziałem użytkowników Internetu korzystających z zasobów Sieci w pracy. Analizą danych zajmie się Expert Monitor, który będzie je kategoryzował i przeliczał na wydatki reklamowe według cenników wydawców internetowych. Ten sam sposób przeliczania stosowany jest w przypadku badania telewizji, radia i prasy. Expert Media zajmowała się dotychczas monitoringiem reklamy w telewizji (18 stacji), prasie ( 850 tytułów), oraz radiu (40 stacji).

Klienci obu firm uzyskać maja dostęp do tych danych jak również narzędzi do ich analizy poprzez oprogramowanie "I-Metryka dla Windows", "I-Metryka WEB" oraz „Expert Monitor”, lub w postaci raportów.

Obecnie panel I-metrii to jedyne badanie tego typu w polskim Internecie. Kilka dni temu PBI poinformowało, że standard polskich badań user-centric będzie rozwijany właśnie w oparciu o metodologię I-metrią.

„Uważam, że wprowadzane właśnie narzędzia i standardy pomiaru reklamy internetowej będą miały dla rynku ogromne znaczenie, przekładalne na jego wielkość już w przyszłym roku” – powiedział Krzysztof Modzelewski, prezes I-metrii.