Amazon uruchamia wyszukiwarkę
- Daniel Cieślak,
- 15.09.2004, godz. 16:50
Amazon.com, największy światowy sklep internetowy, uruchomił... własny serwis wyszukiwawczy. Wyszukiwarka A9.com bazuje co prawda na technologii głównego konkurenta - Google - przedstawiciele Amazon.com liczą jednak na to, że internautów zainteresują nietypowe funkcje i narzędzia, zaimplementowane do A9.com.
Amazon.com stawia sprawę jasno: nowa wyszukiwarka nie będzie produktem niszowym - ma ona być konkurentem dla największych graczy w tym sektorze - Google, Yahoo!, czy też przymierzającego się do uruchomienia nowej wersji swojej wyszukiwarki Microsoftu.
Co ciekawe, mimo, iż przedstawiciele Amazon.com jasno deklarują, że jednym z ich najpoważniejszych konkurentów jest Google.com, to ich własna wyszukiwarka działa w oparciu o technologię dostarczoną przez tę firmę. A9.com czerpie informacje m.in. z zasobów serwisów GuruNet oraz IMDb.com (Internet Movie Database).
Wśród innowacyjnych opcji warto również wymienić możliwość tworzenia listy 'ulubionych' wyszukiwań (podobnie jak w przeglądarkach internetowych) oraz narzędzie o nazwie 'diary' - służące do gromadzenia informacji o kolejnych wyszukiwaniach i przeglądanych stronach WWW.
Z nowej wyszukiwarki można korzystać na trzy sposoby - za pośrednictwem serwisu A9.com, z poziomu sklepu internetowego Amazon.com lub za pośrednictwem paska narzędziowego, który można już pobrać z jej strony. Co ważne, do korzystania z zaawansowanych, spersonalizowanych opcji niezbędne jest założenie konta na Amazon.com.Z pierwszych testów, przeprowadzonych w naszej redakcji, wynika, że A9.com znakomicie radzi sobie z obsługą zapytań formułowanych w języku polskim (z polskimi znakami diakrytycznymi) oraz z przeszukiwaniem polskich zasobów WWW.
Więcej informacji: A9.com