Ad.net sprzedaje billboardy

Sieć reklamowa Ad.net wprowadziła baner horyzontalny – Billboard. Docelowo zastąpią one tradycyjne banery we wszystkich serwisach sieci. Sieć liczy, że klientów przyciągnie możliwość lepszej ekspozycji reklamy na stronie i większa skuteczność „superbanerów”.

Sieć zdecydowała się na wprowadzenie baneru horyzontalnego o rozmiarach 750x100 pikseli w związku ze „zmniejszającą się popularnością banerów”. Według danych z listopada ub. roku, w sieci Ad.net tradycyjne banery generowały ok. 30% przychodów sieci, podobnie jak reklamy typu pop-up. „Udział banera 480x60 w naszych przychodach stale się zmniejsza kosztem innych form, stąd m.in. nasza decyzja. Nie oznacza to, że baner zginie całkowicie. Trudno na razie wyobrazić sobie, żeby rezygnowały z niego na razie, z różnych powodów, portale” – mówi Tomasz Cisek, Buying Director sieci Ad.net.

Cena nowego banera pozostanie taka sama jak w przypadku tradycyjnego banera. „Wychodząc naprzeciw reklamodawcom jednocześnie zostawiamy dotychczasową cenę, tak, by nie walczyć potem rabatami. Za tą samą cenę dostaną dwa razy większą powierzchnię” – powiedział Tomasz Cisek.

Billboard oprócz banera 480x60 wypiera ponadto mniejsze formy, jak buttony czy lini tekstowe, na które nie będzie już miejsca. Dla użytkownika oznacza to mniejsze obciążenie strony www przekazem reklamowym. To, z kolei, jak dowodzą analizy wykonane przez Dynamic Logic, przekłada się na korzyść także dla reklamodawcy – reklamy na stronach przeładowanych przekazem reklamowym są mniej skuteczne. „Liczymy na uzyskanie znacznie lepszych wskaźników skuteczności dla tej formy reklamy internetowej niż odnotowywane w przypadku tradycyjnych form” – mówi Tomasz Cisek.

Billboardy mają docelowo zastąpić tradycyjny baner 480x60 we wszystkich serwisach w sieci Ad.net-u. Początkowo baner pojawi się w serwisach finansowych należących do sieci: money.pl, olimp.com.pl, TF.pl, Portfel.pl, Vat, Pit. Pierwszymi klientami nowej formy będą jeszcze w styczniu PTK Centertel i BRE Bank.