ARBOinteractive uruchamia sieć reklamy mobilnej MOBahead

Dostępne formy reklamy w tej sieci to: klasyczny display, reklama na stronie mobilnej i aplikacjach oraz reklamy typu push realizowane przez SMS i MMS.

Klasyczna reklama typu display będzie wyświetlana na pełnych wersjach stron internetowych odwiedzanych za pomocą urządzeń mobilnych takich, jak tablety, czy smartfony. Oznacza to, że użytkownicy, którzy korzystają z internetu za pośrednictwem tych urządzeń będą widzieli inne reklamy niż użytkownicy tych samych stron w tej samej wersji odwiedzanych poprzez komputery stacjonarne i notebooki.

Innym rozwiązaniem są reklamy wyświetlane na stronach mobilnych, lżejszych od standardowych wersji serwisów i dostosowanych do przeglądania za pomocą urządzeń z mniejszym, dotykowym ekranem. Zasięg reklamy mobilnej obejmuje także aplikacje mobilne. "W sumie serwisy dla urządzeń z dotykowymi ekranami oraz aplikacje mobilne, do których dociera sieć MOBahead generują miesięcznie ponad 170 mln odsłon" - twierdzą przedstawiciele ARBOinteractive. "Komunikaty SMS i MMS pozwalają zaś zrealizować kampanię typu push do ponad 6 mln Polaków" - dodają.

Reklama mobilna jest jednym z najdynamiczniej rosnących segmentów rynku reklamy on-line. W Polsce około 30 proc. użytkowników posiada smartfona, który umożliwia przeglądanie stron internetowych oraz uruchamianie aplikacji mobilnych. Segment reklamy online odnotowuje najwyższe wzrosty spośród różnych form reklamy, choć nadal nie jest wart tyle, ile reklama telewizyjna, która, w przeciwieństwie do internetowej, kurczy się.

MOBahead jest kolejną siecią reklamy mobilnej z której mogą skorzystać twórcy serwisów i aplikacji mobilnych. Obok posiadanej przez Google sieci admob i oferowanej przez Apple iAD developerzy mogą skorzystać z szeregu innych rozwiązań. Przykładem jest oferująca rich mediowe formaty reklamowe i precyzyjne targetowanie sieć TapTap Networks. Możliwe jest także osadzenie reklamy wideo na stronach mobilnych. Stawki w sieci, dzięki modelowi "jedna strona - jedna reklama" mogą wynosić nawet 3 USD za kliknięcie. Innym ciekawym rozwiązaniem w reklamie mobilnej jest - podobny do usługi ReklaMówka - format sieci sellAring, gdzie użytkownik zamiast sygnału oczekiwania na połączenie słyszy reklamy, zaś po rozmowie może obejrzeć baner i kliknąć, aby dowiedzieć się więcej.